Nákupy potravin online – Rohlík vs. Tesco online

Mnoho lidí již před rokem, kdy začala celá situace kolem COVID-19, začalo využívat nabídku on-line objednání potravin. Nabídek je hned několik a já Vám zde porovnám dvě nejznámější – Tesco a Rohlík.


Tesco online je první svého druhu, které danou službu nabízelo. Jejich systém je tedy propracovaný
a nabídka veliká. Aplikace je přehledná, máte možnost se účastnit různých kampaní a sbírat body. Nabídka odpovídá nabídce řetězce Tesco. Co se nákupu týče, vybírají kvalitní potraviny s datem spotřeby několik dní po nákupu. Nákup Vám za běžného provozu přinesou až ke dveřím (nyní dočasně jen k prvním uzavíratelným dveřím, tj. k hlavnímu vchodu). Pokud Vámi vybrané zboží nemají, tak Vám přivezou alternativu, kterou si můžete vzít či nikoliv. Dýško kurýrům dáváte osobně, aplikace nenabízí možnost „dýško kurýrovi“. Toto často vede k trapným situacím, kdy kurýr dýško očekává, postává u dveří a čeká, zda Vám to dojde. Hlavní nevýhodou je řešení reklamací. Pokud Vám dá kurýr omylem tašku někoho jiného, tak je velmi těžké zkoordinovat předání zpět kurýrovi. Stejně tak, pokud Vám dá naopak o nějakou tašku méně – musíte si počkat, až dojede určitou trasu a pak se vrátí s Vaší taškou. Což může být nepříjemná komplikace, pokud někam musíte odejít.

Výhodou aplikace Tesco je možnost stornovat nákup do večera předcházejícímu dni dodávky. Největší nevýhodou je, když po vybalení zboží zjistíte, že je zboží zkažené nebo jiné, než jste si objednali. Již nemáte šanci situaci řešit jinak, než se odebrat do obchodu Tesco a zde zboží reklamovat. A navíc musíte jít do takové pobočky, která dané zboží má, protože pokud jej nemá v nabídce (což se stává u Tesco express), tak vám zboží nevyreklamují.

Rohlík je mladší služba, ale kvalita služeb je na vysoké úrovni. Oproti portálu Tesco nabízí Rohlík převážně farmářské a bio potraviny. Cena nákupu je tedy logicky vyšší. Kurýr Vám nákup přinese až ke dveřím a vezme si od vás tašky z minulého nákupu, vratné lahve (ty Vám zaúčtuje na Váš účet v podobě kreditů na další nákup). Pokud se stane, že je zboží prošlé nebo vadné, stačí v aplikaci kliknout na „reklamovat zboží“ a Rohlík Vám s omluvou vrátí peníze za dané zboží formou kreditů na příští nákup. Chybějící tašku v nákupu vyřeší Rohlík taktéž vrácením peněz na účet, pokud již tašku nelze dohledat (protože byla omylem doručena s jiným nákupem). A co taška, kterou dostanete omylem navíc? Zavoláte kurýrovi a pokud je ještě možnost jí doručit správnému příjemci, tak si pro ni kurýr dojede. Pokud to již možné není, tak se Vás kurýr zeptá, zda by Vám nevadilo si tašku nechat. Nevýhodou je, že aplikace nenabízí možnost stornovat nákup. Pokud si nákup rozmyslíte, musíte zavolat na infolinku a zde jej stornují. Náhrady u Rohlíku nejsou, protože aplikace je neustále aktualizována, a tak se nestane, že by dané zboží neměli. Dýško pro kurýra nastavujete již v aplikaci, a tak nemusíte hledat drobné po kapsách.

Největším rozdílem při nákupu u těchto dvou služeb je cena finálního nákupu, která je u Rohlíku vyšší. Důvodem je vyšší kvalita dodaného zboží. Je samozřejmé, že když si objednáte výrobky Tesco value, tak ušetříte mnoho financí oproti farmářským výrobkům. Ale i při objednání stejných výrobků se u Rohlíku dostanete na trochu vyšší částku, protože nemá vyjednané takové slevy, jako velký řetězec Tesco. Vyšší cenu však služba Rohlík kompenzuje službami na vyšší, a dle mého názoru i slušnější, úrovni.